Ordinær generalforsamling 2019

Endelig dagsorden

Onsdag 23. oktober kl. 17.30-19.00

Igen i år kommer arrangementet til at foregå på samme location som DOS-kongressen, Vingsted kursus og kongrescenter.

Generalforsamlingen er åben for alle medlemmer og afholdes fra kl. 17:30-19. Der vil være mad og drikkevarer til alle under generalforsamlingen, men det kræver tilmelding til arrangementet.

Seneste frist for tilmelding er 16. oktober 2019. Er du ikke medlem af YODA kan indmeldelse ske på dagen, men vi foretrækker at du melder dig ind på forhånd.

Tilmeld dig her

Efter generalforsamlingen er der åbent i bodegaen i kælderen på Vingsted. Tag din lædervest på og din kollega (ung som gammel) i hånden og kig forbi. Festen er åben for alle fra kl. 20.00.

Valgoplæg fra opstillede kadidater

Sabine Simonsen – Stiller op som formand

Efter mange års eminent arbejde, har Casper Dragsted valgt at gå af som formand. Jeg stiller derfor op til
formandsposten, omend det er nogle svære fodspor at skulle træde i. Jeg har det sidste år været
næstformand og inden da været regionsansvarlig. Mine mål som formand, vil harmonere med YODAs
visioner. Dette inkluderer blandt andet, at øge synligheden af YODA i alle uddannelsesregioner, at arbejde
for uddannelse af yngre ortopædkirurger gennem kurser, rekruttering og samarbejde med afdelingerne, at
fortsætte det gode samarbejde med DOS, samt sidst men ikke mindst at skabe et fagligt og socialt netværk
på tværs af landet. Jeg er oprindeligt fra Jylland, men starter HU 1. november på Herlev.

Vel mødt til generalforsamling og efterfølgende bodegafest.

Cæcilie West – Stiller op som Forårsmødeansvarlig

Jeg stillede op til samme post sidste år men tabte i kampvalg til Alexander Amundsen som, for alle der deltog i årets forårsmøde ved, gjorde et fremragende stykke arbejde. Jeg håber at jeg i år kan få lov til at udføre opgaven til samme høje niveau.

Jeg har deltaget til forårsmødet de sidste 2 år, så jeg har et indblik i hvordan tingene normalt fungerer og idéer til hvordan man kan gøre tingene anderledes. Jeg trives i en koordinerende rolle og er god til at holde et overblik i stressede situationer. Jeg er tidligere rusvejleder så jeg er sikker på jeg kan skabe en god fest – måske endda en temafest (især efter oktoberfesten blev aflyst?). Jeg har en del erfaring med at planlægge arrangementer så jeg er sikker på jeg kan løfte opgaven.

Jeg håber i vil vælge mig som forårsmøde/industriansvarlig så jeg kan være med til at skabe det bedste forårsmøde og den bedste fest.

Lidt om mig: Jeg er 29 år bor i Dragør med min mand Kasper. Jeg er uddannet fra KU, aktuelt ansat på Slagelse Hospital og skal starte min hoveduddannelse på Hvidovre Hospital 1. november.

Mathias Gregersen – Stiller op som kasserer

Valgoplæg

Annie Kastrup – Stiller op som kursusansvarlig

Med tak til nuværende kursusansvarlige, Dennis Karimi, håber jeg ved generalforsamlingen at overtage hans plads, når han rykker videre.
Efter 9 år som stud.med. inkl. forskningsår, to børn og flere udlandsophold er jeg nu i KBU (nu ufrivilligt i AP). Jeg ser dog frem til at komme tilbage til min stamafdeling på Herlevs afd T til april.
Jeg er fortsat aktiv i ortopædkirurgien trods det lille sidespring i almen praksis. Dette igennem forskning i infektionskirurgi, traumatologi og albueproteser på Herlev-Gentofte.
Jeg har en del erfaring med bestyrelsesarbejde senest med et år i Ballerup Nords distriktsbestyrelse (behøver man ikke forstå, når man ikke har børn), og derudover som medlem i flere sportsklubbestyrelser både nationalt og internationalt.
Jeg vil gerne bruge min energi til at bidrage til fortsat afvikling og udvikling af gamle som nye kurser i YODA og derudover slå et slag for det sociale mellem afdelingernes yngre læger.

Thomas Bording Adams – Stiller op som Forårsmøde/Industriansvarlig

Valgoplæg